PERINGATAN!!!

Sila pastikan lu olang mempraktikkan senaman lidah sebelum membaca entli Apek, aduan ditelima mengatakan seolang pengunjung telah tergeliat lidah selepas membaca Apek punya entli...tankyu

~Starwalk~

Thursday, May 27, 2010

Chukang...filem untuk gay?rumah urut?


Lu olang tau itu filem pendek yang bertajuk Chukang?kalo u olang da terbaca sulat khabar baru-baru ini mesti tau itu filem pendek. Filem ni mempunyai elemen-elemen seks membabitkan hubungan antara lelaki dengan lelaki serta disulam dengan emosi dan drama menjadi tunjuang kepada filem pendek ini. Apek cuma konfius adakah filem ini hanya untuk golongan gay ataupun umum. Dan juga apakah tujuan sebenar filem ini dibuat, adakah untuk mencetuskan kontroversi ataupun ingin mencali glamour saja?. Ini adalah sebuah lagi filem pendek pondan selepas filem Comolot dan juga Bukak Api. (best jugak filem yang sebelom ni)

Filem pendek terbitan syarikat Seamen Production Sdn Bhd arahan Shuhaimi Lua Abdullah mengisahkan seorang pemuda yang bernama Azlan (lakonan peserta program realiti Mystar LG, Azam Pit) dari Sarawak yang berhijrah ke Kuala Lumpur untuk mencari rezeki untuk dirinya dan juga membantu keluarga dikampung.
Namun atas kesempitan wang dan terdesak mencari pekerjaan, Azam terjebak dalam kancah 'rumah urut' yang mana dia telah ditawarkan bekerja sebagai tukang urut.

Selain itu wujud pula Jeff lakonan pelakon muda, Amran Ismail yang menggalas karakter antagonis serta Ifa Raziah sebagai Kamila dan Roslan Shah untuk menghidupkan watak mak ayam. Wahh ini celita memang mengisahkan tentang rumah urut ekekeke tetapi bezanya rumah urut ni tukang urutnya bukanla awek-awek seksi or amoi-amoi gebu tetapi hanyalah seorang lelaki yang nalurinya normal seperti lelaki lain di dunia ini.

Kalo u olang nak tau sebenarnya filem pendek ini menyingkap kisah benar seorang tukang urut yang terpaksa berdepan kemelut kerjanya yang bertentangan dengan nafsu jiwanya. Lelaki sejati macam apek ni! kuikuikui...Banyak isi-isi tersirat dalam ini filem Chukang selain daripada membongkar kisah semangat seorang jejaka serta nilai pengorbanan yang tidak terhingga.

Hmm so janganla salah faham dengan ini filem, apek sebelum tonton ini celita apek pun konfius jugak apa motif sebenar celita ni, tapi bila dah layan, macam-macam yang boleh kita ambil sebagai iktibar. jangan la pulak hanya menonton babak-babak panas saja ekekeke..bagi apek ternyata apa yang cuba disampaikan oleh pengarah filem ini banyak menyingkap mengenai realiti kehidupan yang sudah lama wujud ni negara kita ini, jangan terlalu berfikiran sempit, lu olang try la layan ini filem, tak lama hanya 15 minit saja. Selain tu ini filem pendek yang menelan kos RM10,000 juga bakal dipertandingkan untuk Festival Filem Malaysia akan datang. Tahniah, dan semoga berjaya untuk Shuhaimi!.






Part 1





Part 2

26 comments:

aly said...

bila apek pi tgk? x ajak amoi pun -,-"

ApekxHensem™ said...

hehehe..tngok bawahla amoi...

+akufobia+ said...

woaa.(drop jaw.)

ApekxHensem™ said...

tq;)

ija sahaja said...

haha..
lawak benor gmbar 2 apek..
:D

NiZaM Limited said...

nth2 cite tak kontroversi mane pon..
tp gambar apek letak tyg tu yg kasi panas..ahaks..

ApekxHensem™ said...

hahaha besala zammm...;P

aly said...

apek bkn gay kan?
XD

nisa said...

iyerrr...geliksS!

tricksrex said...

mcm xde cite len da nk wat..
gmbr da gempak, cte belom tentu lg tuu

zulkbo said...

salam..
alamak
terover la
he he..
kaum ni di laknat
Allah..moga mereka
cepat sedar dan bertaubat

RaMa2UnGU said...

sumtime bkn dipinta utk jadi camtu kan..
pape pun, tengok crita utk positiv..bkn pandang yg negatif..
menatliti org kita suka bt 1st judgement..

ApekxHensem™ said...

yupp betul2 hehe

Miss Rouge said...

ewwwwww heehehehehee

hans said...

filem pendek nih tak best
jalan cerita tak kuat

TeRRoRRiZZ said...

adohai..........
jauhkanlah..........

mohamadfbi said...

hoh.....
wiiiieeeeewwwwww

nak kaya denan mengurut jer ker?
hmmmmm???

rizal jabai said...

wahhh..kaye ke?idop tak selamat,better kje cleaner,lbih berkat
blog apek pon dasyat,taruk pic lucah,ciom2 x tapis..haha

ApekxHensem™ said...

hehehe..no kumennn....;P

zikeryhassan said...

da tgk da cite tu. tp mcm tak berapa nk sampai masej nye. hehe

ApekxHensem™ said...

hehe..bolelakan..nk bg sampe kena wat pnjg..kalo pnjang mcm nk kena tapis lak hehe....

Fontonk said...

mcm best je citer. hahaha

ApekxHensem™ said...

yeke..;)

mimi said...

salam... singgah sini...
nak tumpang banner boleh...klu x keberatan..maaf...blog nie cantik kak mimi suka...
nie alamat banner k.mimi

http://mimi-moneyonline.blogspot.com/2010/05/banner-sahabat-kak-mimi.html

pilih kt bawah tu...semua pitc motor..unik sikit..
oh ya...ini lg satu ..kalau sudi dapat letak 1 pun syukur..thanks

http://img185.imageshack.us/img185/522/mimipunyer.png
~~huge kak mimi~~tqvm..

kacang said...

euuwww.
picture tu panas.huhu

reality is something said...

gle ah..kne laknatlah org mcm nie..wa xtergolong..

Post a Comment

Newer Post Older Post Home

.
Powered by Blogger.